MS 2008

Středa, 12 listopad 2008 Tisk E-mail
Frank: Doufám, že se vše povede
Až devět set osob se během čtyřiadvaceti hodin musí dostat z Ostravy do Prahy v rámci přesunu na finálovou část Mistrovství světa. Ve spolupráci s partnerem mistrovství světa - Českými drahami bude většina přepravena vlaky SC Pendolino. Na detaily florbalového stěhování národů jsme se zeptali Tomáše Franka, který celou akci připravuje.

Kolik lidí a materiálu bude potřeba převést?
 Dle našich plánů bude potřeba přepravit 18 týmů (cca 500 osob), 30 osob z IFF a dalších asi 350 organizátorů a dobrovolníků. Dále se v rámci přesunu plánuje hromadný přesun novinářů a ostatních akreditovaných osob z médií. Celkem to bude asi 900 lidí, jejich vybavení a materiál.  Pro přesun technického vybavení a materiálu (povrchy, stojany na reklamy, branky, mantinely a  další potřebný materiál pro vybavení jednotlivých pracovních středisek) máme plánovanou nákladní silniční dopravu, protože přesun toho všeho po dráze je dost složitý.

Můžete popsat, jak bude celý přesun probíhat?
Celý přesun bude probíhat ve spolupráci s ČD. Ve velké většině bude přesun zajištěn vlaky SC Pendolino případně budou tyto spoje ještě doplněny vlaky IC a EC. Přesun začne vlakem ve středu 10.12.2008 ve 13.20 a poslední tým byl měl z Ostravy vyrazit ve čtvrtek 11.12.2008 opět vlakem ve 13.20.  Tedy během 24 hodin by mělo "všechno" zmizet z Ostravy do Prahy.
 
Kolik bude celkem potřeba vlaků?
Pro přesun během těchto dvou dnů bude 9 vlakových spojů, do kterých jsou rozmístěny všichni přepravovaní. Hodně se řešila přeprava věcí jednotlivých týmů, ale nakonec i po ujištění ČD pojede veškeré vybavení přímo s týmem.
Pro lepší koordinaci celého přesunu budeme využívat dvou lidí, kteří budou přímo na nádražích  v Praze a Ostravě a budou pomáhat s předávání informací týmům a přepravovaným skupinám, budou také dávat zpětnou vazbu o úspěšném odjezdu.

Jak dlouho se přesun připravuje a kolik času by měl zabrat?
Na přípravách se pracuje dlouhodobě. V současné době se kompletují přesné seznamy skupin a osob pro přepravu vlaky a také soupis a objem materiálu pro silniční nákladní dopravu. Samotný přesun "všeho" se musí uskutečnit právě během 10. a 11. prosince.

Přemýšlíte nad variantou, že by se přesun nestihl?
V současné době je rozplánováno kdy a kde co musí být a na to navázány časy přesunů. U týmů se komplikací nebojím, přestože nikdy člověk neví, co se v zimě může na železnici či silnici stát a  také nepřízeň počasí může přesun ovlivnit. Určitá pohotovostní řešení budeme mít určitě připravena, ale doufám, že se obejdeme bez nich.